تکارتراپی

تکار تراپی

تکارتراپی (Tecar Therapy) یک روش درمانی طب فیزیکی است که در مراکز فیزیوتراپی و مراکز درمانی با استفاده از دستگاه تکار اجرا می‌شود. این روش درمانی برای درمان انواع مختلف عارضه‌های بدن انسان در نواحی مفصل‌ها، استخوان‌ها، ستون فقرات، عضلات و غیره استفاده می‌شود. دستگاه تکار با استفاده از تابش امواج رادیوفرکانسی به بافت‌های آسیب‌دیده تاثیر می‌گذارد و فرآیندهای درمانی طبیعی بدن را تحریک می‌کند، بدون نیاز به جراحی.

در ابتدا، تکارتراپی بیشتر برای بهبود آسیب‌دیدگی‌های ورزشی در مراکز فیزیوتراپی استفاده می‌شد. اما با گذر زمان و اثبات اثرات درمانی بی‌نظیر، این دستگاه در بیشتر مراجعات به مراکز درمانی و فیزیوتراپی جهت درمان درد‌های عمیق و التهاب‌های مزمن، همچنین درمان عارضه‌هایی از قبیل تنیس‌البو، آرتروز، تسریع شکستگی‌های استخوانی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان با دستگاه تکار به ارسال امواج رادیوفرکانسی و ایجاد جریان‌های الکترومغناطیسی در بدن بیمار می‌پردازد، که به بهبودی بافت‌های آسیب‌دیده و افزایش خون‌رسانی کمک می‌کند. تجربه بیماران نشان می‌دهد که این تکنولوژی، در زمان درمان مانند تکنیک‌های ماساژ، اما با اثرات عمیق‌تر و سریع‌تر، بهبودی را در بدن ایجاد می‌کند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با استفاده از تکنولوژی تکار، به شرایط جسمانی و وضعیت بیمار بستگی دارد و توسط متخصص فیزیوتراپی مشخص می‌شود. درمان بیماری از جلسات ابتدایی شکل می‌گیرد و بیمار احساس بهبودی نسبی را در خود تجربه می‌کند. تکنولوژی تکار به همراه روش‌های دیگر نظیر شاک ویو تراپی، لیزر درمانی و غیره، در بازتوانی افراد و درمان درد‌ها و التهاب‌های مزمن آنان به شدت کمک می‌کند.